morgonbestyr

11 grader kallt ute ,har de varit en hel de mornar brr


stiger upp sätter oss i soffan sätter på bomba ,
kanal 11, här hemma

cornelia får välling, evelina( i bland) en macka
om de inte ska äta frukost på dagis

jag har lagt fram kläder sedan dagen innan
efter de ätit upp ska de klä på sig

Jag själv, går sen och klär på mig
sminkar mig lite, mascara, rouge på sin höjd
fixar håret .

tjatar på barnen att de ska äta klä på sig
hjälper cornelia med kläderna, fixar evelinas hår


sen klär vi på oss ytterkläderna
vissa gånger , eller de flesta får cornelia
ett lite utbrott, hon vill ha jacka med ficka
eller keps, eller sandalerna

något som vi inte har just då, eller som ja
inte tycker passar att ha på sig med tanke på vädret

sen går barnen ut o ja rusar in
letar efter något, schema ja ska ha med mig
eller kanske nycklar, telefonen, alltid är de något

eller kanske stänger av kaffebryggarna

sen rusar vi i höstmörkret på väg mot barnens förskola!

hösten är här

 och ibland vissa dagar
ÄLSKAR JA FAKTIKSKT VARDAGEN!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0