sjukstugan

hejsan på er =)

Här ligger man hemma i soffan med stans dunder förkylning
och enögd som shrek!!

Det känns för jävligt. Att jag är sjuk feber, snorig,hosta de kan ja ta
det är ingen fara, de kan ja verkligen palla med.
Men mitt öga,.......... det är katastrof!!!

det började förra veckan på onsdagen, att linserna kliade så mycket
jag trodde att dom började bli gamla och tog ut dom för att vila ögat.

När ja vakna på torsdags morgon kunde ja knappt se.Ögat rann och klia.
Dock inget var. men ja gick ändå till apoteket och köpte den vanliga ögonsalvan.

När ja hade smörjt i två dagar och ja vakna på lördagen var ögat ÄNNU ÄNNU VÄRRE
Det var bara ringa vårdcentralen fick en akut tid och sen en kraftigare ögonsalva....

det tråkiga är att den salvan hjälpte inte heller. och på lördag kväll fick ja hög feber, låg däckad.

måndag morgon ringde ja sandbyhovsvårdcentralen. ja fick komma och de undersökte ögat.
Jag hade en kraftig förkylningsinflamtion som dels satt sig på ögot
Nu fick ja nya droppar. Läkaren sa att hjälpte de inte nu,skulle ja ringa ögonkliniken på sjukhuset
och få en läkartid. Vilket ja absolut inte vill.

nu hoppas ja bara de där dropparna ska börja verka och ja ska bli helt frisk
från hela förkylningen, hatar att bara vara hemma och inte orka något.

Jag hatar även att ha glasögon, förstår inte hur alla andra pallar det.
Jag tycker de är obekvämt.obehagligt och fullt.

Det känns som att sitta och titta ut genom ett fönster hela tiden
eller att ha en tröja som sticks.
De värsta är att ja ser så dåligt så ja måste ha glasögonen.

jag säger bara

ÖGONLASER OPERATION NÄSTA...............MIN DRÖM


Kommentarer
Erika

Massa Krya på sig kramar till Shrek =) Tycker så synd om dig & så vet ja hur rastlös du blir,ja hur man helt enkelt blir av att va hemma & va sjuk!!!



Skicker ett fång krya på sig kramar å hoppas det ger sig snart!



Kram Erika

2010-10-12 @ 15:52:13
URL: http://barbafamiljen.blogg.se/
PB

Jag vet precis känslan av att ha glasögon, USCH säger jag bara. Beskriver det också som att gå med en fönster-ruta framför ögonen helatiden, så ser man inte runt glasögonen heller. Du har ju haft massor av strul när du har haft linser så en operation kanske är det bästa för dig! KRYA PÅ ÖGAT!! KRAM

2010-10-12 @ 18:12:35
Annah

Bästa vännen....du kommer snart bli bra och innan du vet ordet av, sitter vi och snackar med varandra och barnen leker i det fina höstvädret igen!



2010-10-12 @ 22:01:36
Emma Svensson

Usch fy vilket elände så himla trist :( Krya på dig!!!!



Massa varma kramar!

2010-10-13 @ 21:18:19
URL: http://linusludde.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0