arbetsdag

I går jobba jag min första arbetsdag på 1 år 7 månader
det var en halv planerings dag här hemma hos mig =)

Evelina var med farfar .men cornelia var med mitt förstaarbetspass
det kändes super bra . Det ska verkligen bli roligt att börja jobba.
Längtar efter att planera,dokumentera, utvärdera.
utvecklas själv,i arbetslaget, och se så många barn samtidigt som de händer massor med.

Jag ska ju jobba 75 procent och kommer få en sådan superbra schema
slutar typ 13.00 varenda dag...........

jippie nu är de nära
jag är redo !!!



Jag har gått tre år på gymnasieprogrammet barn och fritid och
efter det gick jag tre år på Universitet och utbildade mig till förskolelärare.
Jag började som vikarie på Bullerbyn 2001 och fick fast anställning i juni 2003


Det absolut bästa med att arbeta på ett föräldrakooperativ är att man lär känna så otroligt många underbara barn och deras föräldrar. När alla jobbar för Bullerbyns bästa blir det en oslagbar gemenskap!

Det som mer är bra med att arbeta på Bullerbyn är att vi som personal har väldigt roligt tillsammans med barnen varje dag. Vi har även stora och ljusa lokaler som inbjuder till lek och skapande för barnen. Det bästa med att arbeta på ett föräldrakooperativ är att man även lär känna barnets föräldrar väl. Som personal är det lättare att få vara med att påverka olika beslut vilket gör att man blir mer engagerad i sitt arbete.

Positivt är också att man är en vuxen person till i barngruppen, då det är en arbetande förälder varje dag.
Vi har en egen kokerska som lagar all mat och det är så härligt med alla dofter ifrån köket. Vår gård är så perfekt lagom stor med både asfalt och gräsytor. Barnen har väldigt stora ytor att leka på inne, de kan röra sig fritt.


Kommentarer
PB

Du har verkligen ett kanonschema för hösten!!

2010-06-09 @ 21:12:48
Emma Svensson

Vilket toppenschema! Det är på Bullerbyn man ska jobba alltså ;)



Men jag håller med dig om yrket, bättre yrke kan jag inte ha av alla de anledningar som du radade upp men framförallt för att det är så jäkla kul!



Kram kram

2010-06-09 @ 23:20:26
URL: http://linusludde.blogg.se/
jenny

gud vilket bra jobb du verkar ha.lyxschema med

2010-06-11 @ 18:40:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0