11 månader

29949-400



Så är mammas lilla tjeja evelina jessica gillberg 11 månader jag förstår inte vart tiden tar vägen. Tänk att det redan gått så fort,igår hade du namnsdag med din första =) Evelina,evy haha hon kallas för evy ibland fast det låter så roligt.
för ett år sedan såhär dags stod de såhär i bloggen:¨

gaah vad tidigt ja vaknade idag har sovit alldels
för lite men de känns inte ännu i alla fall
03.35 var kl när ja vakna känns så himla tråkigt ja som skulle gå upp 0600.
tror ja vakna av hunger o att bebisen sparka som tusan.......
på ett sätt är de väl lika bra att man vänjer sig att vakna såhär mitt i natten
men ja hoppas verkligen då att man kan somna om.
DE KUNDE JA INTE IDAG!

Tina är sjuk idag så jag ska åka till jobbet o öppna,bara jobba 4 timmar nu idag ju
skönt. Ska bli skoj att ha Annelie på jobbet också, de är ju inte så mycket att visa henne hon kan ju de mesta men lite kring barnen måste hon ju vet och sedan har hon faktiskt inte träffat Alla eller känner alla barn vi har ju en hel del nya.

idag blir de nog en promenad på eftermiddagen om vädret till låter, sedan ska vi även hämta skötbordet.
Danne är ledig idag men ska som vanligt styra med annat först träna på gymet sedan bandyträning ikväll
men lite där emellan ska vi nog hinna umgås kanske laga ngt ihopp osv.......

är de fler en jossan som läser min blogg?
kommentera då vet ja ..........skulle vara skoj så man vet vilka som läser

ALLTID ROLIGT ATT LÄSA TÄNK TT DU LÅG DÄR INNE OCH SPRATTLA OCH VÄCKTE MAMMA
nu har du en stark vilja och blir aå arg om du inte får som du vill, du hasar dig fram på golvet och allt du ser stoppar du i munnen. oftast är du en väldigt glad tjej och lätt att ha och göra med ändå,
Småbarnstiden väntar runt hörnet. Ditt barn blir mer självständigt för varje dag på många olika sätt. Barnet är angeläget om att visa att hon eller han kan stå upp själv, och hinner kanske till och med ta sina första steg före den första födelsedagen. Barnet har upptäckt hur roligt det är att samspela med andra människor, och är noga med att markera sin närvaro hela tiden. Barnet har också en ny självsäkerhet, och utvecklar snabbt ett ökat behov av att göra saker själv. Den här månaden kommer du att se några av de saker som markerar slutet på spädbarnstiden. Förbered dig på småbarnstidens glädjeämnen och utmaningar, och gläd dig åt att se ditt barns personlighet träda fram ordentligt de närmaste månaderna.

En dikt :
Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.
Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.
Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.
Tala om att jag duger just precis som jag är
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.
Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!

ÄLSKAR DIG EVELINA GILLBERG du är min söta dotter mitt allt.


idag har danne varit ledig och vi har haft tvätt stugan känns som hela dagen gått åt till det städat och tvättat, och även lagad mat.
på eftermiddagen kom dannes mamma, och vi åkte bort till strömma och köpte tyg,
 till evelinas madrass hon ska ha i sin myshörna.
Härligt snart är allt klart gaah hur många gånger har ja sagt det???
ikväll har danne haft evelina och jag har varit på tjejkväll hos annah.
Jag åkte med carro hon kör rikigt bra =)
märks inte att hon bara haft körkortet i en vecka, Så henne ska ja nog åka med mera hehe
Det var i alla fall en bra tjejkväll hos annah i fina huset på landet,
sakna några brudarna som ej kunde komma bara.

saknar mosters lilla tjeja engla med som nu är så stor och sitter nästan själv hoppas ni blir friska
snart så vi kan ses



Natti natti




Kommentarer
erika

åååh vad söt hon öär evan! stora tjejen!

Och Engla med! Har inte sett så mycket bilder på henne! Mer sånt! :-)

Kram kram

2007-02-14 @ 09:38:48
Josefine

så fin hon är evvan... o lilla engla var så söt också.. länge sen jag såg henne.. puss söt

2007-02-14 @ 17:45:31
URL: http://www.josephines.blogg.se
Caroline

tack gumsan! bra att du inte kände dig rädd för att åka med! lilla evvan som snart är ett år då...

2007-02-14 @ 18:50:07
URL: http://santacarolina.blogg.se
Kakan

Å så söt Evelina är! Förstår att mamsen är stolt.
Jag har ätit chokladjox och känner mig tjockare nu än förut. Friskiskortet har jag utnyttjat EN gång. Jajaja, jag ska ta tag i det....snart.

2007-02-14 @ 19:34:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0