dagen efter Julafton

Igår var de Julafton så himla härligt tycker om den dagen som bara tusan.
På morgonen kom min släkt hit och fika (den på pappasida) åh vi öppna lite klappar
och åt glögg,pepparkakor och lussebullar.
hade de i alla fall mega mysigt!

Efter de följde danne o jag med hem till mamma o pappa där åt vi jullunch.
De var så himla smaskigt mega gott. Jag åt alldels för mycket som vanligt.
Sedan kom syrran för hon hade slutat jobba på friskis så.
Vi väntade på nebbas,mamma,syster och bror och när dom sedan kom hade vi julklapps öppning.
Varje år så säger mamma i år ska vi inte köpa så mycket paket men ändå BLIR DE MASSOR.
Paket täckte nästan hela vardagsrumms golvet.

Danne och jag fick så himla mycket grejor och allt var så nödvändigt fakiskt.
Tro de eller ej men vi fick så himla mycket grejor till bäbisen i magen att man knappt kan tro de.
Tänkt att en bäbis som ej ploppat ut redan fått så mycket klappar hur ska de då bli nästa år undrar ja?

När vi hade öppnat klapparna begav oss vi till svärtinge på julaftonsfirande, Med dannes familje, vi spela massor av spel och öppna julklappar.
På kvällen var ja helt slut efter allt firande men vi var ändå där ganska länge.
Hade käkat alldels för mycket bara under hela dagen så under natten vakna ja flera gånger och mådde så himla ILLA.......gaah trodde ja skulle spy när som men icke sa nicke.

Idag ska vi hem till farmor o farfar som alltid på Juldagen, som tur ärblir de inte julmat utan vanlig mat.
Nu blir de nog snart en promenad med danne i fin vädret.
Peter från sthklm är här och fikar nu himla skoj

kram


Kommentarer
Jossan

jag har länkat till din blogg nu! länka till min du med!

2005-12-27 @ 17:24:37
URL: http://josephines.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0