Evelina 8 månader

                       29949-255 
Du skakade verkligen om våra liv rejält genom att bli till, men jag är så ytterst ytterst tacksam för att du kom till oss och för att du är du.

Evelina, du njuter för fullt av att kunna sitt upp och av alla möjligheter denna upprätta positionen medför. Nu får du en bättre överblick över din lilla omgivning och kan nå allt som finns inom armlängds avstånd. Evelina sträcker sig efter saker med ,och mer och vänder sig och böjer sig hit och ditt. Hon har nu börjat åla och märker hur roligt det är att för flytt sig, dock kan hon bara förflytta sig bakåt och blir lite frustrerad när hon backar in i saker med det kommer väl.

Jag märker att hon börjar trotsa Danne och mig och gör inte alltid som vi vill, och jag tror det är mer o mer viktigt att vi sätter gränser nu och har lika regler och rutiner. Jag tror det är viktigt att vi är tålmodiga o lugna och inte stressar upp eller skäller på henne när hon gör fel utan talar bara om att hon inte får göra så.

 
Det finns ingen som kan skratta så bubblande, porlande, hjärtliga skratt som du.
Och varje gång du gör det känner jag mig som en liten våt fläck på golvet.

Det finns ingen som kan värma en mammas hjärta på samma sätt som du, när du ger mig den blicken. Och varje gång du gör det svär jag på att göra allt som står i min makt för att du ska få förbli så lycklig och oförstörd som bara du kan vara.

Jag är så oändligt stolt över dig!
Jag är så stolt över att du är så snäll mot andra barn, Mest av allt är jag stolt över att du är vår dotter, min och pappas. Vår skatt.
Den obeskrivliga kärleken till mitt barn fanns redan när hon låg i magen men sen den stunden de la henne på mitt bröst har den bara växt sig större och större för var dag som går.
Glöm aldrig bort att...Mamma älskar dig!!!

Jag inser ju att jag måste låta dig vara, att jag inte alltid kan lägga mig i.
Men älskade Evelina, min skatt, jag önskar jag kunde ge dig allt och lite till


Kommentarer
Elin

Så fint skrivet!!! Hon är verkligen härlig er dotter men fick ju se idag att hon har lite humör den där tösen! Men det är ju härligt med en stark personlighet, det kommer hon komma långt på! Det var trevligt att träffas och prata idag. Ses snart igen! puss

2006-11-13 @ 21:19:53
Josefine

underbar läsning vännen...

2006-11-13 @ 21:57:20
URL: http://www.josephines.blogg.se
Annie

Brrrr *ryser*
Du kan ju skriva så fint du me min vän....
Love you

Ses imorn

Puss puss

2006-11-13 @ 22:41:19
URL: http://angeliqa.blogg.se
erika

evelina bör allt vara lika stolt över att ha en mamma som du! :-)
Pussen!

2006-11-15 @ 13:36:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0