6 MÅNADER

Älskade Evelina Idag min älskade dotter är du sex månader jag kan verkligen förstå vad tiden tar vägen, Det gäller verkligen att ta tillvara på den o det som händer.Idag var vi först på stan med Annah o william, träffade även syrran o fika lite mega mysigt =)

På eftermiddagen har vi städat o fixat inför gästerna ska komma på halvs års kalas.hehe. Det är sant vi har haft halvårs kalas allt ska FIRAS =)Evelina har som sagt börjat äta ..Hon är så dukig och intresserad..Egentligen rekommenderar dom att man väntar till 6månader,men vi tyckte hon va för intresserad så vi började tidigare.och det går så himla bra det fungerar kanon hon är verkligen mat frisk. Det hon tycker bäst om är fruktpure o majspure det sväljer hon som bara den, Nu har hon även börjat med välling som hon älskar. Det bara rinner ner i magen och en sådan gullig välling mage hon sedan. Annars har hon börjat göra andra läten, weeeeeeeeeee...å så jollrar hon som tusan..så mysigt! Hon svänger runt, och sitter kort  stund själv! Men efter ett tag tippar hon hihih
Hon är verkligen inne i en utvecklings period för det händer saker varje dag :)
Alltid lika glad å skrattar massor!

Min mamma o pappa o syster med Engla kom hit o även dannes föräldrar och syrra o pojkvän o vi fika o satt o prata o evelina fick faktiskt massor med halv års paket……..det är sant hon fick massor ja undrar då hur det blir när hon fyller 1 år. Hon fick kläder jätte söta, o en vinterjacka,pyjmas bodys,jeans m.m sedan fick hon en leksakstelefon som låter en annan vanlig låtsas telefon.klossar i tyg att stapla, en groda som låter o har en bok på magen ja massor med fina saker och även mer men kan inte räkna alla.. ++++++++++ ALL UPPMÄRKSAMHET FRÅN ALLA KONSTANT VILKET VAR EN AV DE BÄTTRE SAKER =) (TROR JA HEHE).
 
Evelina vart helt slut o slockna innan gästerna gick hem hihi tror nog hon haft en toppen dag så nöjd o glad. För första gången fick hon sova i sin spjälsäng för idag bytte vi från vagga till spjälsäng.Kan inte fatta att tiden gått så fort och inte trodde jag då att det var möjligt att jag skulle älska dig ännu mer idag än dagen då jag för första gången höll dig i mina armar!! Men det gör jag min älskade prinssa, du är mitt allt och vårt alldeles egna mirakel. Om jag inte åstadkommer något annat här i världen så har jag åtminstone gett liv till en alldeles underbar liten människa! Älskar dig mammas hjärta, nu och för alltid!!Hon älskar mig å ja älskar henne..Min underbara dotter!!!

29949-22929949-228

KRAM PÅ ER ALLA FRÅN EN SUPER LYCKLIG   

Små små fingrar. Små små tår
vi smeker ditt mjuka hår.
Gnistrande ögon, en liten kropp
du är vårt liv och vårt hopp.
Små, små andetag. Små små ljud
du ligger där i din skrud.
Fulländat ansikte, en liten hand
du fyller vårt timglas med sand.
Du är ett mirakel, vi älskar dig så
att du är vår har vi svårt att förstå. 


Kommentarer
Anonym

Uj uj vilken söt sovande liten tjej! *ler* Totalt utmattad efter allt firande! Kram Kicki

2006-09-15 @ 15:20:49
Elin

Så smart med 6 månaders kalas, tippsade syrran om det. Även om det är ett tag kvar för Agnes att bli 6 månader. Men samma dag som Evelina blev 6 mån blev ju Agnes 1 månad.

Kul att ses på måndag, vad ska vi hitta på?

Kram

2006-09-16 @ 17:12:38
Veronica

Så söööööööt hon är! Och så stor hon blivit, lilla tjejen! Tiden går alldeles för fort alltså! Ser i inlägget ovan att du redan funderar på dagmamma/dagis... Ja det är kanske lika bra det! =)

Ha det bra!! Kramkram

2006-09-19 @ 00:07:14
URL: http://nicka74.blogspot.com
Annie

ooooh min lilla tjeja..
Ses imorn hunny

lylas

2006-09-20 @ 15:25:06
URL: http://angeliqa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0