vänskap

Mina tankar om vänskap

Vi har väl alla haft våra vänner som kommit och gått genom livet.

Jag kan ju bara tala för mig själv men ju äldre jag blivit (och framförallt sedan jag fick barnen) desto mer "krav" har jag på mina relationer. Inte krav att de ska göra si eller så, utan mer att jag inte längre lägger energi och tid på svaga relationer, falska relationer, ringer-bara-när-det-är-fest-relationer, och personer som bara finns där när allt är guld och gröna skogar.

En vänskap är ett livslångt åtagande fullt av kärlek och kompromisser, och det handlar om att ställa upp för varann och att vara en riktig vän.

Idag har jag några riktigt fantastiska vänner som jag skulle göra vad som helst för. Verkligen vadsomhelst!
Vi pratar med varandra dagligen och träffas en eller ett par gånger i veckan. Dom står min familj och min barn väldigt nära, och dom vet ALLT. Det är skönt. Jag känner mig trygg och bekväm i dessa relationer och kan då vara mig själv fullt ut i alla lägen.

Dom vet att det är en del av min personlighet, men accepterar mig för den jag är och det är jag jättetacksam för. Det gör att jag kan acceptera deras sidor också, och på så sätt är det en ömsesidig respekt.
Man ska kunna vara sig själv bland vänner, men genom åren har jag upptäckt att man inte alltid kan det.

Jag har alltid trott att ärlighet varar längst, och visst har några fallit bort på vägen, någon som man idag fortfarande kan sakna, och andra som man insåg vilka nötter det var och som man idag är glad att slippa!

Tack till alla mina underbara vänner som finns !
Jag uppskattar er enorm



Kommentarer
PB

Finns ALLTID bara så du vet ;)

2012-01-21 @ 14:23:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0