virus

I morse fick jag nog eller i natt rättar sagt
alltid när barnen är sjuka så får de sova emellan oss

för att ja vill ha koll o uppsikt över dom,
speciellt när cornelia är såhär sjuk och febern stiger till och från

I natt när hon börja gny och rulla mot mig var hon så varm att ja fick panik
jag knacka direkt på danne och han for upp
vi gick upp med cornelia satte henne i soffan gav henne medicin och dricka
och så hon fick svalka av sig

stackars cornelia så sjuk. feber var 39.8 och han bara yra om saker.

SÅ i morse ringde vi sjukvårdsrådgivningen som skicka vidare oss till akut vårdcentralen

danne fick åka med henne, jag klarar inte av att tvångshålla henne när hon bara skriker
och gråter om man ska ta massor med prover.
gud timman här hemma gick ja på nålar när de var iväg, samtidigt försökte ja underhålla cornelia.

danne kommer tillbaka med cornelia snyftandes i famnen ! Hon sträcker armarna mot mig
jag börjar nästan gråta, känner hennes värme och hennes tårarar mot min kind
på fingret har hon ett plåster. I andra handen sin älskade snutte

Cornelia har en virus infektion som verkar långdragen tyvärr gör man inte så mycket åt de sa danne?
va sa ja? det är ju inte klokt när hon är såhär sjuk,

Nej de är bara ge henne alvedon, stackars cornelia.

Sen har hon sovit typ hela eftermiddagen, danne och evelina har åkt o handla mat o godis
ja tar hand om tvätt och plockar lite

eller så hamna ja här ouups bäst att fortsätta

sen måste ja kolla till prinsessan igen



Kommentarer
PB

Det är fan skit när barnen är sjuka och det värsta är att man inget kan göra. Tyvärr så finns det ju ingen medicin mot virusinfektion :(. Hoppas hon krya på sig snart!

2012-04-21 @ 17:48:49
Ann-sofie

Stackars Cornelia. Det va precis sådär som Melker var för ett tag sen när vi blev inlagda. Inget kul alls :( Hoppas barnen får vara friska lite längre än två veckor snart! Kram

2012-04-23 @ 16:33:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0