Min mammaledighet

Min mamma ledighet är nu slut och jag har en vecka kvar på semestern. 9 augusti är dagen då Jessica börjar jobba, Evelina och Cornelia ska då vara hemma med sin pappa för att sedan börja på förskolan och inskolningen den 11 augusti med sin pappa, 

18 månader har fyllts med glädje ,hopp,sångstunder,oroliga stunder,sjukdomar,gråt,skratt,pussar och kramar, dop,kalas,julafton,midsommar,paket,sovande nätter inte, sovande nättar, mammaträffar PROMENADER I MÄNGDER OCH KAFFE,fika,träffa kompisar,öppna,förskolan, babysim. Utelek i regn och rusk men även vackra fina dagar,ekonomi,matlagning=har faktiskt blivit riktigt duktig! tvätta,städa och MASSOR MASSOR MER.
Underbart även med två sommrar om mammaledig, jag som älskar sol och bad =)


 
Denna tiden är nu slut min andra tid hemma med mitt andra barn är nu slut och kommer aldrig mer tillbaka, kan lugnt säga att detta är den BÄSTA TIDEN I MITT LIV. O jag kommer sakna den som tusan??? MEN  

Självklart förstår Jessica att man kan inte vara hemma för jämnan utan måste ut i arbetslivet också, har ett mycket spännande liv och jobb framför mig, som jag ser fram otroligt mycket emot, och det ska bli roligt att komma tillbaka till ett jobb som man trivs med och man vet att man saknas!

 Och????.. man ska förhoppningsvis har fler barn i livet men intenu än på ett tag






Kommentarer
Emma Svensson

Jag och mina busar tackar för alla stunder vi delat med dig och dina fina sessor under de mammalediga dagarna :)



Så fina sanna ord om tiden som mammaledig och som sagt den tiden kommer aldrig mer igen, men så många minnen och dagar som du fyllt hjärtat med och dom sakerna kan du alltid ta fram i minnet och glädjas åt!



Lycka till nu i arbetslivet om några månader är det min tur att stå där du står idag, jag längtar inte men jag vet att jag överlever även den dagen med ett litet leende ;)



Å som sagt var, man ska aldrig säga aldrig om att vara färdig med mammaledighet - det lärde jag mig när vår fina lilla trea kom :)



Kram på er!

2010-08-03 @ 21:37:14
URL: http://linusludde.blogg.se/
Annah

Älskar dig gumman....vem vet om en till mammaledighet kommer. Om inte, så har du alltid tiden med Evelina och Cornelia kvar! Och det är inte fy skam, utan helt underbart...



Livet slutar inte med mammaledighetens slut utan blir bara lite annorlunda. Men våra fina barn har vi alltid alltid nära oss!



Kramar och pussar

2010-08-03 @ 22:02:01
PB

Tiden går fort, lite för fort vissa stunder. Skönt ändå att ha ett jobb att komma tillbaka till som man trivs på!! Hoppas på ännu en mammaledighet ihop om några år när vi känner oss redo att kanske skaffa en till både du och jag :). KRAM

2010-08-06 @ 20:30:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0