favorit platsen är golvet.




favorit platsen är golvet. Förflyttar sig gärna bakåt. Står även i kryp ställning och gungar. Glad tjej oftast jämt =)

cornelia har börjat visa separations ångest nu är hon är 8 månader.

 det  är blyghet eller rädsla för främlingar, särskilt om hon är trött eller irriterad, och hon blir ledsen om jag inte är inom synhåll.

Visst är det jobbigt att se cornelia gå igenom det här, men det är en viktig fas i utvecklingen. 

 jag Pussar och kramar henne när jag ska gå min väg och säger att jag kommer tillbaks. korta stunder,då går de bra ibland

leksaker utforskar hon genom att skaka dem, slå på dem, tappa dem och kasta dem innan de återgår till den bäst beprövade metoden för undersökning -- att stoppa dem i munnen. hon kan hålla på i timm tals!

maten intas flitigt och såhär äter hon under en dag

2 huvudmål som innehåller följande:
  • potatis, pasta eller ris, samt
  • kött, fisk eller kyckling, samt
  • rotfrukt, samt
  • grönsak eller frukt
 
2-3 gröt- eller vällingmål 


JAG ÄLSKAR DIG!!! UNDERBARA DOTTER


Kommentarer
Erika

Duktig hon är snuttan,å söt som socker =)



Tack för du bjöd in mig på en kopp kaffe igår,det var mkt snällt ;)



KRAMAR

2009-10-08 @ 20:24:37
URL: http://barbafamiljen.blogg.se/

Gud så lik sin mor i samma ålder jag blev nästan rädd så precis såg du ut käre Jessi!!



Puss mormor

2009-10-09 @ 14:33:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0