detta är höst mys

0-7e8f4a50e25a67c636376b7bcfda08ad.png

Kolla varifrån!

detta är höst mys gud älskar tända brasa. När mörkret lägger sig och det är så kallt ute.

har tänt ljus med. gör de helatiden , nästan varje kväll.

Ordet "höst" betyder "skörd" och är besläktat med "hösta" och "inhösta", det vill säga samla eller hämta in. Hösten är alltså ursprungligen skördetiden. Förr i poesi beskrevs hösten ofta som "trist". Sommaren var slut och det skulle snart bli vinter.   Många poeter jämförde hösten med när folk blev gamla

Om hösten sjunker temperaturen, och lövfällande träds löv blir gula och faller av. Dagarna blir kortare, vilket i trafiken kan orsaka mer olyckor. Reflexer blir då alltmer viktiga.













Kommentarer
Erika

Så himla härligt gumman! Längtar så mkt efter att tända vår öppna spis ;) Det blir ju verkligen en härlig värme och en otrolig mysfaktor!



Kramisar

2009-10-15 @ 20:08:28
URL: http://barbafamiljen.blogg.se/
PB

Höstwn är bra mysig även om man fryser rumpan av sig när man är i parken och leker ;). Tack för idag! KRAM

2009-10-16 @ 14:31:02
annah

min vän min vän

hösten är din och min.

tillsammans frysa

tillsammans mysa

barn och bus

och så tända ljus



puss min vän



2009-10-16 @ 15:58:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0