Cornelia-underbara dotter

Nu när cornelia är 3 månader gör verkligen att det blir full fart i huset. Jag njuter verkligen av att vara föräldrar, särskilt när ni nu lärt känna cornelia allt bättre. Snart börjar hon blir så stadig att hon kan sitta själv och att rulla från mage till rygg och tillbaka igen. Det är både spännande och roligt att följa hennes  ivriga försök att röra sig på egen hand.

Cornelia är en väldigt liten och nöjd bebis som oftast är nöjd med livet.  När jag ammat henne pratar hon oftta efteråt på sitt lilla språk och älskar att göra massor avv bubblor med munnen. eller leka med sina händer.

Hon älskar när stora syster leker och styr brevid henne eller när hon är framme och pussar och pratar med henne.
vilket evelina ofta gör eftersom hon är sådan gullig och duktig stora syster.

Cornelia har sin vaken period på morgonen en sväng och sedan på eftermiddagen runt 17
det bästa hon vet är när man blåser på hennes mage och pruttar då skrattar hon som tusan.
eller om man hissar upp henne i luften.

Hon tycker även om när jag eller evelina sjunger för henne och berättar ramsor och sagor.

pappa är alltid rolig och det bästa som finns är när han går omkring och visar massor med saker, eller myser med
henne på skötbordet.

Cornelia sover hela nätterna, (gjort sen 1,5 månad)hon somnar vid 21 och sover till 07 då är hon jätte hungrig och vill äta massor! på dagarna äter hon var trejde timma ibland efter 4. Men oftast äter hon på klockslaget.

Jag känner verkligen att jag har tillräckligt mycket med mjölk och de räcker gott och väl men sist på bvc hade hon inte gått upp tillräckligt mycket vad dom tycker, så vi ska tillbaka på torsdag. Men jag märker ju att cornelia är nöjd och glad och verkar må bra de är faktiskt huvudsaken.

Jag är så otroligt glad att cornelia finns i vårat liv, att hon kommit just till oss, hon och evelina
är de finaste och BÄSTA SOM FINNS

Mamma och pappa älskar er ÖVERALLT ANNAT PÅ JORDEN!





Kommentarer
Emma

Låter härligt! Så fint skrivet om två fina små tjejer!



SKIT-BVC säger jag bara!!! Får höra samma visa varje gång trots att mina barn alla tre varit små men pigga och glada! Är så trött på att de bara klagar! Förstår precis hur du känner, jag har samma elände :(



Massa kramar till dig

2009-05-12 @ 21:49:12
URL: http://linusludde.blogg.se/
anna

ja kärleken till sina barn går ju inte att beskriva fullt i ord, den kan bara upplevas!



tack för en mycket trevlig dag hos dig igår!

kramar

2009-05-12 @ 22:02:42
URL: http://annaikvarnberget.blogg.se/
Erika

Ja, du vet ju exakt vad jag tycker om det där,skit i dom å kör på som du gör. Mer går inte att göra. Å så länge Conrelia är pigg,glad å alert så är det ingen fara.



Dom är sååå fina båda tjejerna. Alltid så glada å nöjda!

Alwa saknar bus Evelina ;)



KRAMAR PÅ ER

2009-05-13 @ 06:54:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0