dikter idag

Dom är dikterna stämmer så bra !


Mirakel

Små små fingrar. Små små tår
vi smeker ditt mjuka hår.
Gnistrande ögon, en liten kropp
du är vårt liv och vårt hopp.
Små, små andetag. Små små ljud
du ligger där i din skrud.
Fulländat ansikte, en liten hand
du fyller vårt timglas med sand.
Du är ett mirakel, vi älskar dig så
att du är vår har vi svårt att förstå.



raring
Jag födde dig raring, du kom ifrån mig.
Och hela mitt liv ska jag älska just dig.
Din hy är så fjunig din kropp är så varm.
Jag håller dig nära intill på min arm.
Du somnar så nöjd och så trygg vid mitt bröst.
Jag nynnar små visor till glädje och tröst.
Gyllene lockar och ögon så blå, knubbiga armar och fingrar så små.
Din hand i min hand, ditt gurglande skratt.
För mig är du lyckan – en värdefull skatt.
Du växer var dag, liten blir stor.
Jag gläds åt din framgång, jag är ju din mor.





Kommentarer
Elin

vilka gulliga dikter! Förstår att du känner så för Evelina. Kan det vara nån av dikterna som ska läsas upp vid dopet? Hoppas ni får en trevlig valborg. Vi kan väl ses snart alla 5:) Skulle vara jätte trevligt! Kram kram elin

2006-04-30 @ 13:12:54
Josefine

mmm... så mysigt så mysigt.. o så söta bilder!! puss på er o ses på onsdag

2006-05-01 @ 10:31:48
URL: http://www.josephines.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0